Appen oppdateres kontinuerlig. Oppdateringene kan være forbedringer av ytelse for å håndtere det raskt økende brukertallet, nye tjenester og nye integrasjoner med ulike samarbeidspartnere.
De siste oppdateringen av appen er av det synlige slaget.
TrøndelagKraft mottar mange tilbakemeldinger og forbedringsforslag som omhandler TrøndelagKraft-appen – direkte til kundeservice, i sosiale medier og via andre kanaler.
Forslagene blir videreformidlet til app-utviklerne, som har jobben med å vurdere ønskene opp mot andre utviklingsoppgaver og lager en prioriteringsliste.
Tilbakemeldingene danner grunnlaget for ulike skisser som deretter har blitt brukertestet med hjelp fra kunder i ulike aldersgrupper.
Hovedmålet er at appen skal hjelpe kundene med å tilpasse eget strømforbruk og redusere den totale strømregningen, inkludert nettleien.
Det krever en tilgjengelig app som det er enkelt å ta i bruk, også for de som ikke bruker mye tid på strøm og strømpriser i hverdagen.
Kundene som har deltatt i brukertesten har gitt flere innspill som er inkludert i den nyeste oppdateringen. Noen funksjoner, som for eksempel spotprisen, oppleves som tidskritisk informasjon, og får en mer sentral plassering.
Vi har også testet at visualiseringene og grafene som er brukt oppfattes som de er ment.
Hvis appen ikke oppdaterer seg automatisk kan du gjøre følgende:
Android:
iPhone: